Általános szerződési feltételek (ÁSZF)
Az Általános Szolgáltatási Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazzák Dr. Feldmann-Németh Krisztina egyéni vállalkozó, mint Szolgáltató által üzemeltetett weboldal, tanfolyamok, csoportos foglalkozások, felzárkóztató órák, konzultációk és magánórák használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal.
SZOLGÁLTATÓ ADATAI
Adatkezelő adatai
Adatkezelő neve: Dr. Feldmann-Németh Krisztina (Autónomo – NIE:Z1073378L )
Székhely:Calle Lia-Tavio 9. 38400 Puerto de la Cruz, Santa Cruz de Tenerife, España
Postázási cím: Calle Lia-Tavio 9. 38400 Puerto de la Cruz, Santa Cruz de Tenerife, España
E-mail cím: krisztina@magyardiakok.hu
Honlap: https:// www. magyardiakok.hu
Tárhelyszolgáltató
Cég neve: BlazeArts Kft.
Székhely: 1096 Budapest, Thaly Kálmán utca 39.
Levelezési cím: 6090 Kunszentmiklós, Szent Erzsébete tér 11.
Adószám: 12539833-2-43
Telefon: 00+1-713-574-5287
E-mail: www.forpsi.hu
Levelezőszolgáltató:
Cég neve: MailPoet
Cím: 6 rue Dieudé, Marseille, Provence-Alpes-Cote d’Azur, 13006, France.
Kapcsolat: MailPoet.com
ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK
A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
A jelen Szabályzat 2024. február 01. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 14 napon belül a weboldalakon közzéteszi. Felhasználó a weboldal használatával elfogadja, hogy rá nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.
Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a weboldalnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a weboldal tartalmának megtekintésére.
Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
FONTOSABB FOGALOM MEGHATÁROZÁSOK
Szolgáltató: a szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet.
Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy.
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés: az adásvételi szerződéstől eltérő bármely olyan szerződés, amelynek értelmében a vállalkozás a Résztvevő részére szolgáltatást nyújt vagy szolgáltatás nyújtását vállalja, a Résztvevő pedig megfizeti, vagy vállalja, hogy megfizeti a szolgáltatás ellenértékét.
Résztvevő: a Szolgáltató szolgáltatásait igénybe vevő személy és aki részt kíván venni a Szolgáltató által szervezett oktatáson, korrepetáláson, foglalkozáson. 18 éven aluli Résztvevő esetén a törvényes képviselő jár el a szolgáltatásra való jelentkezés során, vagy a jelentkezésre az ő hozzájárulásával kerülhet sor.
Az Általános Szerződési Feltételek elérhetősége:
A Szolgáltató a hatályos Általános Szerződési Feltételek elnevezésű dokumentumot weboldalán (www.magyardiakok.hu) teszi közzé és elektronikus levélben is elküldi kérésre a szolgáltatásra jelentkező Résztvevő, vagy a törvényes képviselője részére
AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK TARTALMA
Jelen Általános Szerződési Feltételek a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevő Résztvevő jogait és kötelezettségeit, a szerződő felek közötti megállapodás feltételeit tartalmazza. Az Általános Szerződési Feltételek érvényesek a Szolgáltató által szervezett oktatásra, korrepetálásra, egyéni és csoportos foglalkozásra, tanfolyamra való jelentkezés és azon való megjelenés esetén. Ezen feltételek általános szerződési feltételeknek minősülnek, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet rendelkezéseinek megfelelő tájékoztatást, szabályozást tartalmaznak. A jelen Általános Szerződési Feltételek bizonyos rendelkezései kizárólag a Fogyasztóként eljáró Résztvevőkre vonatkoznak.
A Résztvevő, ha a Szolgáltató szolgáltatásait igénybe kívánja venni, köteles elfogadni a jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit. Az Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek elfogadása esetén a jelen Általános Szerződési Feltételek szerinti szerződés jön létre a Szolgáltató és a Résztvevő között.
Jelen szerződés fizetési kötelezettséggel járó online szolgáltatások igénybevételére vonatkozik. A szerződéskötés módja megfelel a 2001. évi CVIII. törvény (Elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló törvény, a továbbiakban „Ektv.”) 5. és 6. §-ban foglaltaknak. Továbbá a szerződéskötés távollevők között jön létre, amely a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet (a távollevők között kötött szerződésekről szóló rendelet) 4. § (10) bekezdése alapján minősül távol levők közötti szerződésnek.
AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK HATÁLYA
Jelen Általános Szerződési Feltételek 2024. február 1. napján lép hatályba, ez megegyezik az Általános Szerződési Feltételek közzétételének, alkalmazásának napjával. Az Általános Szerződési Feltételek rendelkezései a hatálybalépés napjától valamennyi Résztvevőre és szolgáltatásra hatályosak.
A Szolgáltató fenntartja a jogot jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseinek módosítására. Módosítás esetén a jelentkezés elküldésének időpontjában érvényben és hatályban lévő Általános Szerződési Feltételek kerülnek alkalmazásra.
Az Általános Szerződési Feltételek a Szolgáltató által nyújtott, az alábbiakban megnevezett szolgáltatásokra terjednek ki: a Szolgáltató által szervezett oktatáson, korrepetáláson, egyéni és csoportos foglalkozáson, tanfolyamon való részvétel (online formában). A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások igénybevételére az a személy/törvényes képviselője jogosult, aki előzetesen jelentkezett a Szolgáltató által meghirdetett szolgáltatásra, a jelentkezés elfogadását a Szolgáltató visszaigazolta, a szolgáltatási díjat megfizette Szolgáltató részére és jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezéseit elfogadta.
Az Általános Szerződési Feltételek a fentiekben nevesített szolgáltatások vonatkozásában, az ezen szolgáltatások igénybevétele során a szerződő felek között keletkező jogokat és kötelezettségeket szabályozza.
Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit.
A szerződés nyelve, a szerződés formája
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.
E-számlázás
Vállalkozásunk a 2007. évi CXXVII. törvény 175. §. szerinti elektronikus számlát alkalmaz. Ön a jelen ÁSZF elfogadásával belegyezését adja az elektronikus számla alkalmazásához
VÁSÁRLÁS
Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával kijelenti, hogy jelen ÁSZF és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatok kezeléséhez hozzájárul. Felhasználó a vásárlás során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető megrendelési késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
A weboldalon megjelenített szolgáltatások kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak euróban értendők, tárgyi adómentesek. Forintban való fizetésre is lehetőség van tekintettel hogy Magyarország fizetőeszköze Forint. Nem zárható ki annak a lehetősége, hogy üzletpolitikai okból az Eladó az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre.
A weboldalon a Szolgáltató részletesen feltünteti a szolgáltatás nevét, leírását, a szolgáltatás árát. A termékekhez kapcsolódó képek, fotók jelenhetnek meg, amelyek bizonyos esetekben eltérhetnek a valóságtól, illusztrációként szerepelnek.
Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, a Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akció időtartamáról.
A megvásárolt termék szerzői jogvédelem alatt áll, annak többszörözése, átruházása, tovább értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül tilos.
A megvásárolt virtuális termékekhez (tanfolyamok/képzések/kurzusok/online konzultációk, korrepetálások, fejlesztések) a Felhasználó alapértelmezetten hozzáférést kap a megvásárolt szolgáltatás leteltének idejéig.
A webáruházban történő böngészéshez, a szöveges tartalmak vagy termékek megtekintéséhez és a hírlevélre való feliratkozáshoz nem szükséges regisztráció. Jelenleg a webáruházban történő vásárlás lehetséges regisztráció nélkül.
A vásárlás jóváhagyása előtt a megrendelésre vonatkozó adatokat (például fizetési mód) ellenőrizni, a rendelés elfogadása előtt pedig módosítani lehet.
A MEGRENDELÉS FOLYAMATA, AZ ÁRAK
Eladó visszatarthatja a termék/szolgáltatás átadását amíg nem győződik meg arról, hogy a termék/szolgáltatás ára sikeresen kifizetésre került az elektronikus fizetési megoldás használatával. Ez magában foglalja azokat az eseteket is, amikor a vásárló külföldről, saját országa pénznemében utal, és a pénzváltás vagy banki költségek miatt az eladó nem kapja meg a teljes vételárat és szállítási díjat. Amennyiben a termék ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az eladó felhívhatja a vásárlót a hiányzó összeg pótlására.
Nyelv és kommunikáció:
A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban magyar. Eladó nem kötelezhető arra, hogy a vásárló tagállamának nyelvén kommunikáljon a vásárlóval. Eladó nem köteles megfelelni a vásárló tagállama szerinti nemzeti jogban előírt szerződésen kívüli követelményeknek, mint például címkézési vagy ágazatspecifikus előírások, és nem köteles tájékoztatni a vásárlót ezekről a követelményekről.
A webáruház a következő kategóriába sorolt termékeket kínálja:
magánóra
kiscsoportos foglalkozás
tanfolyam
konzultáció
A termék listázó oldalakon és a termékek saját oldalán a „Kosárba rakom” feliratra kattintva lehet az adott terméket a virtuális kosárba tenni. A „Fizetek” feliratra kattintással az elérhetőségek oldalra jutsz, ahonnan megrendelés további adatai szerkeszthetőek, a személyes adatok módosíthatóak, valamint a szállítási és számlázási címet is itt lehet megadni.
A „Fizetés” oldalon a fizetési módot tudod kiválasztani. Jelenleg elérhető fizetési módok: bankkártyás fizetés, banki átutalás, paypal
A megrendelés leadása után annak beérkezéséről rendszerünk automata nyugtázó levelet küld a vevőnek, ez azonban nem minősül szerződésnek. Minden gondosság és odafigyelés ellenére is előfordulhat, hogy a webshopban valamely ár hibásan szerepel, vagy egy termék/szolgáltatás szállítási ideje rosszul van feltüntetve. Megrendelésed után mindezt ellenőrizzük, és felvesszük veled a kapcsolatot, hogy visszaigazoljuk a rendelésedet.
A folyamatban lévő és a korábbi lezárt megrendelések, illetve a személyes információk a Fiokóm gombra kattintva, regisztráció után követhetők.
ÁTVÉTEL, SZÁLLÍTÁS
A szolgáltatás kizárólag online érhető el, szállítási költség nélkül.
A Felhasználó a megvásárolni kívánt terméket kiválasztja, a termék darabszámát beállítja. A kiválasztott szolgáltatás (magánóra, kiscsoportos foglalkozás, tanfolyam, konzultáció) a kosárba kerül. A Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termék(ek)et. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva. Ha a Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „VÁSÁRLÁS FOLYTATÁSA” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés” (“x”) ikonra kattintva törölheti a kosárból a termék(ek)et. Amennyiben megváltoztatja a megvásárolni kívánt termék mennyiségét, a kosár tartalma vagy automatikusan frissül, vagy a „Kosár frissítése” gomb megnyomásával frissítheti azt. A rendelés véglegesítéséhez a Felhasználó a ”Tovább a pénztárhoz” gombra kattint.
Felhasználó megadja a vásárláshoz szükséges számlázási adatait és az e-mail címét.
Adatbeviteli hibák javítása: a Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Az adatok megadását követően a Felhasználó a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését. Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik.
A Felhasználó megrendelésének megérkezését követően azt visszaigazoljuk elektronikus úton a Felhasználó e-mail címére küldött levélben. Amennyiben e visszaigazolás a Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül a Felhasználóhoz nem érkezik meg, a Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. A szolgáltatáshoz való hozzáférést lehetőségének biztosítása a szolgáltató felelőssége és kötelezettsége. A fenti szabályoktól eltérhetnek a felek, ha ebben megállapodtak.
A Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert a Felhasználó hibás adatokat adott meg megrendelése során, vagy a levelezési fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
A megrendelésről elektronikus számla készül, melyet a Felhasználó által megadott e-mail címre kézbesítünk.
Amennyiben a weboldalon vagy a megrendelőlapon hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS
A teljesítés időpontja a szolgáltatás igénybevételének időpontja.
Résztvevő tudomásul veszi, hogy Szolgáltató arra vállal kötelezettséget, hogy a vállalt szolgáltatást a szakmai és etikai szabályok megtartásával, legjobb tudása és tapasztalata alapján, a Résztvevő érdekeit szem előtt tartva nyújtja.
Résztvevő tudomásul veszi, hogy a szerződés szerinti szolgáltatás szakszerű nyújtása több alkalmas találkozást, időben elhúzódó folyamatot tehet szükségessé, ám a Szolgáltató nem vállalja a tőle elvárható gondosságon túli egyéb eredmény elérését.
A Résztvevő a szolgáltatás igénybevételekor tiszteletben tartja a Szolgáltatóra vonatkozó jogszabályokat és a Szolgáltató működési rendjét.
A Résztvevő köteles a részére nyújtott szolgáltatást végző Szolgáltatóval együttműködni és tiszteletben tartani a Szolgáltató jogait.
Résztvevő tudomásul veszi, hogy a szolgáltatás igénybevétele során tilos az elhangzottakat hang- vagy kép rögzítésére alkalmas eszközzel – a Szolgáltató előzetes hozzájárulása nélkül – rögzíteni. A Résztvevők kizárólag a Szolgáltató előzetes hozzájárulásával jogosultak felvételeket készíteni a szolgáltatás során.
Résztvevő tudomásul veszi azt is, hogy a szolgáltatás során, vagy azt követően a Szolgáltató által esetlegesen átadott dokumentumokat, információkat, tananyagot nem jogosult harmadik személyek számára átadni, továbbítani, sokszorosítani és forgalomba hozni. A hivatkozott dokumentumok Szolgáltató kizárólagos szellemi tulajdonát képezik, bármilyen felhasználás kizárólag a Szolgáltató előzetes, írásbeli engedélyével lehetséges.
Online szolgáltatás esetén a Résztvevő tudomásul veszi, hogy kizárólag egy személy, egy eszközről jogosult a szolgáltatáson való részvételre, csatlakozásra.
A jelen pontban írt kötelezettségek megsértése miatt a Résztvevő és törvényes képviselője teljes körű felelősséggel tartozik. Amennyiben a Szolgáltató tudomására jut a Résztvevő által elkövetett jogsértés, jogosult 100000 Ft, azaz százezer forint összegű kötbérről számlát kiállítani a Résztvevő törvényes képviselője részére. Résztvevő törvényes képviselője köteles a számla összegét 8 napos fizetési határidő figyelembevételével kiegyenlíteni.
A megrendelések feldolgozása virtuális termékek (tanfolyamok/képzések/csoportos foglalkozások/konzultáció) esetében online fizetés esetén automatikusan történik.
Ha a Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről a Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint a Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 30 napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése a Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.
ELÁLLÁSI JOG
Elállási jog nem illeti meg a Résztvevőt a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés a szolgáltatás teljes körű teljesítését követően, ha a Szolgáltató a Résztvevő kifejezett előzetes hozzájárulásával kezdte meg a teljesítést, és a Résztvevő e hozzájárulásával egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdése után elveszíti elállási jogát.
A Résztvevő tudomással bír arról, hogy jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató a szolgáltatás díjának megfizetését követően megkezdje a szolgáltatás nyújtását. Ezzel a Résztvevő elveszíti a jelen pontban részletezett elállási jogát, melyet a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával tudomásul vesz.
A Szolgáltatónak jogában áll az igazolás visszaküldését követően is a szerződéstől elállni, annak teljesítésére tőle már el nem várható okok miatt (pl.: az adott szolgáltatást már nem nyújtja, vis maior, betegség, stb.). Elállás esetén a Szolgáltató köteles elszámolni a Résztvevővel, amennyiben pénzmozgás történt.
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. Rendelet jelenleg a következő címen érhető el: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1400045.kor
Ügyfélszolgálat:
A Szolgáltató a jelen Általános Szerződési Feltételekben rögzített elérhetőségein (krisztina@magyardiakok.hu) válaszol a Résztvevők – szolgáltatásokkal kapcsolatos – kérdéseire.
A Résztvevő kötelezettséget vállal arra, hogy nem tanúsít olyan magatartást, amely a szolgáltatás esetleges többi résztvevőjét és a Szolgáltató jogait vagy jogos érdekeit sértené vagy károsítaná. A Résztvevő az okozott károkért a polgári jog szabályai szerint felel.
A Szolgáltató jogosult a Résztvevőt a szolgáltatás igénybevételétől eltiltani, amennyiben a Résztvevő a szolgáltatás többi résztvevőjét, vagy az oktatót veszélyezteti, illetve magatartásával a szolgáltatás teljesítését rendszeresen megzavarja, és ezzel akadályozza a szerződés szerinti teljesítést.
A Szolgáltató jogosult a szolgáltatás időpontját és tematikáját módosítani. Amennyiben a Résztvevő a módosítást vagy a módosítások valamelyikét nem fogadja el, ez a tény a jelen Általános Szerződési Feltételek szerint létrejött szerződés megszűntetését eredményezheti.
A Résztvevő és törvényes képviselője jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy a jelentkezés során megadott adatai a valóságnak megfelelnek. Köteles az adataiban – a szolgáltatás ideje alatt – bekövetkezett változásról haladéktalanul értesíteni a Szolgáltatót.
HIBÁS TELJESÍTÉS
A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha a Felhasználó a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Hibás teljesítés esetén a hibákat a Szolgáltatónak haladéktalanul és költségmentesen ki kell javítani vagy cserélni, újólag szolgáltatnia. Amennyiben ilyen hibák a Felhasználó tudomására jutnak, a Felhasználó haladéktalanul köteles a Szolgáltatót írásban értesíteni jótállási, illetve szavatossági igényeiről. A jótállás, ill. szavatosság érvényesítéséhez a Felhasználó köteles bemutatni a Szolgáltatótól kapott számlát.
PANASZKEZELÉS
A Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszkezelés:
Amennyiben a Résztvevő a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatással kapcsolatban nem elégedett, és panasszal szeretne élni a Szolgáltató felé, azt írásban: postai úton (Dr. Feldmann-Németh Krisztina egyéni vállalkozó Puerto de la Cruz 38400 Tenerife Calle Lia-Tavio 9 .), vagy elektronikus levél formájában (krisztina@magyardiakok.hu) teheti meg.
Szolgáltató minden panaszt kivizsgál. A szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a Résztvevő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Résztvevőnek átadni.
Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Résztvevőnek legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.
Az írásbeli panaszt a Szolgáltató – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles egyedi azonosító számmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
a Résztvevő neve, lakcíme,
a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
a Résztvevő panaszának részletes leírása, a Résztvevő által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
a Szolgáltató nyilatkozata a Résztvevő panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a Résztvevő aláírása,
a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosító száma.
A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Résztvevőt írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely Hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes Hatóság, illetve a Résztvevő lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a Békéltető Testületi eljárást.
Békéltető Testület, Fogyasztóvédelem:
A Szolgáltató ezúton tájékoztatja a Résztvevőket (amennyiben a Résztvevő Fogyasztónak minősül), hogy amennyiben a Résztvevő nem ért egyet a Szolgáltató válaszával, melyet panaszára adott, az alábbi hatóságokhoz fordulhat:
Békéltető Testületi eljárás kezdeményezéséhez a Résztvevő lakóhelye szerinti illetőségű Békéltető Testülethez, vagy a Szolgáltató székhelye szerinti Békéltető Testülethez fordulhat a Résztvevő.
A Békéltető Testület olyan független testület, mely a megyei kereskedelmi és iparkamarák, illetve a Fővárosi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működik. Létrehozásuk célja az volt, hogy megkíséreljék a Résztvevő és a Szolgáltató között fennálló vitás kérdéseket bíróságon kívül megoldani, elsősorban egyezséget létrehozni a két fél között és ezzel egyszerűen, gyorsan és hatékonyan segíteni a fogyasztói jogok érvényesülését.
A Békéltető Testülethez fordulás feltétele, hogy a Résztvevő megkísérelje a vitát közvetlenül a Szolgáltatóval rendezni. A Békéltető Testület eljárása ingyenes, a Résztvevőnek csak akkor merülhet fel fizetési kötelezettsége, amennyiben a Testület a Résztvevő hátrányára dönt.
A Békéltető Testület eljárása a Résztvevő kérelmére indul. A kérelmet a Békéltető Testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell:
a Résztvevő nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
a Szolgáltató nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
az illetékes Békéltető Testület helyett kérelmezett Testület megjelölését,
a Résztvevő álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
a Résztvevő nyilatkozatát arról, hogy a Résztvevő a Szolgáltatóval közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését,
a Résztvevő nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más Békéltető Testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
a Testület döntésére irányuló indítványt,
a Résztvevő aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a Résztvevő bizonyítékként hivatkozik, így különösen a Szolgáltató írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a Résztvevő rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a Résztvevő meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
Amennyiben a Résztvevő fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a Hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelemről szóló törvény 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek
A Résztvevő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
A Szolgáltatást igénybe vevő a fentieken túl panaszával, észrevételével a következő szervekhez
is fordulhat:
Önkormányzati Hivatal La Orotava, Santa Cruz de Tenerife:
Plaza de la Constitución, 1
38300, La Orotava, Santa Cruz de Tenerife
Spanyolország
Telefonszám: 0034 922 322 733
A magyarországi békéltető testületek listája:
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. 99. I. em. 111.
Telefonszám: 06-1-488-2131
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: bekeltet.bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
Online vitarendezés:
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, ahol a Résztvevők (amennyiben Fogyasztóként járnak el) regisztrálhatnak és lehetőségük nyílik arra, hogy online jelentkezéshez kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék, egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Ha a Résztvevő panaszt kíván tenni egy általa vásárolt szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét. A portálon lehetőség van kiválasztani a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform elérhetősége:
ODR link: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
A Szolgáltató kötelezettségei, szolgáltatási díj
A Szolgáltatás díja magában foglalja a Program egyes online alkalmain történő részvétel, így az ismeretszerzés, gyakorlatok, oktatás díját, valamint az oktatási segédanyagokat is (letölthető munkafüzetek, sablonok, online oktatási platformhoz való hozzáférés, stb).
Felek megállapodnak, hogy a Program fő kommunikációs csatornája az e-mail (Szolgáltató e-mail-címe: krisztina@magyardiakok.hu). Előfizető a felmerült kérdéseit emailben teheti fel.
A Előfizető nyilvánosan elérhető (online) közösségi oldalakon sem nyilvánulhat meg olyan módon, illetve nem tehet közzé olyan blog bejegyzést, vagy bármilyen cikket, véleményt, képet, stb., ami a jelen szerződés rendelkezéseibe ütközik, illetve egyébként alkalmas lehet arra, hogy a Szolgáltató érdekeit veszélyeztesse. A Előfizető jelen pontban meghatározott kötelezettsége kiterjed a szerződés megszűnését követő időszakra is, időbeli korlát nélkül.
Az online közösségi oldalakon, zárt csoportban nem megengedett az egyéb, külsős csoportok és gyülekezések reklámozása, hirdetése. Klikkesedésre, csoportosulásra utaló posztokat nem engedünk ki és az ilyen jellegű kommentek is törlésre kerülnek. A felmerült kérdésekre az adminisztrátorok felkészült, szakértői és releváns választ adnak.
A Szolgáltató vállalja, hogy jelen Általános Szerződési Feltételekben foglaltaknak megfelelően megszervezi és nyújtja szolgáltatásait.
A szolgáltatás igénybevételéért a Résztvevő díj fizetésére köteles. A szolgáltatási díj a szolgáltatásról szóló tájékoztatókban, elektronikus levélben, a weboldalon, vagy közösségi oldalakon kerül feltüntetésre. A feltüntetett díjak érvényes fogyasztói árak, melyek pénzneme Euró, de Forintban való kifizetésre is lehetőséget biztosít. A szolgáltatási díj Általános Forgalmi Adót nem tartalmaz, mert Szolgáltató alanyi mentességet választó ÁFA alanyként végzi tevékenységét.
Szolgáltató az árváltoztatás jogát fenntartja.
A Szolgáltató által küldött visszaigazolást követően a szolgáltatási díj fizetendő végösszege nem változik. Előfordulhat azonban, hogy valamilyen technikai hiba vagy elírás következtében a piaci ártól jelentősen eltérő, téves díj jelenik meg a tájékoztatóban, vagy a weboldalon. Ilyen esetben a Szolgáltató a rendelt szolgáltatás biztosítása előtt elektronikus üzenetben megkeresi a Résztvevőt, illetve törvényes képviselőjét egyeztetés céljából. Az ilyen jelentkezéseket a Szolgáltató nem tekinti érvényesnek, és az ebből eredő károkért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a szolgáltatási díjakat pontosan tüntesse fel. Amennyiben minden gondossága ellenére hibás ár került feltüntetésre, a Szolgáltató nem kötelezhető arra, hogy a szolgáltatást a hibás áron biztosítsa.
Adatbeviteli hibák javításának lehetősége:
A jelentkezés során a Résztvevőnek folyamatosan lehetősége van a megadott adatok javítására, vagy törlésére.
Ha a jelentkezés elküldését követően szeretné a Résztvevő módosítani a megadott adatokat, ezt a Szolgáltató jelen Általános Szerződési Feltételekben megadott elérhetőségein tudja jelezni a Szolgáltató irányába.
A Résztvevő a jelentkezés véglegesítésével tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a Résztvevő hibás adatbeviteléből, illetve a pontatlanul közölt adatokból keletkező károkért nem vonható felelősségre.
A jelentkezés során pontatlanul megadott elektronikus levelezési cím, vagy a postafiók tárhelyének telítettsége a visszaigazolás hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a szerződés létrejöttét. Ilyen esetekben a Szolgáltató megpróbál egyéb módon kapcsolatba lépni a Résztvevővel.
Fizetési és lemondási feltételek:
Szolgáltatás módosítása és lemondás
A Szolgáltató fenntartja a jogot a meghirdetett szolgáltatások (időpontok, tartalom, oktatók stb.) előzetes értesítés mellett történő módosítására. Amennyiben a módosítás jelentősen eltér az eredetileg kötött szerződéstől, a Résztvevő jogosult a módosítás elfogadásától elállni. Ebben az esetben a Szolgáltató köteles a már kifizetett díjakat a lemondás bejelentését követő 14 napon belül teljes egészében visszatéríteni.
Lemondási feltételek:
Tájékoztatás a lemondási jogról: A Résztvevő jogosult a szolgáltatástól a kezdési időpont előtt legfeljebb 7 napon belül indoklás nélkül elállni.
Lemondás módja: A lemondást írásban (e-mailben vagy a weboldalon keresztül történő üzenetben) kell megtenni.
Visszatérítés: Amennyiben a lemondás a szolgáltatás kezdete előtt legalább 7 nappal történik, a Szolgáltató köteles a teljes vásárlási árat visszatéríteni a Résztvevő részére a lemondás bejelentését követő 14 napon belül. Ha a lemondás 7 napon belüli, a Szolgáltató jogosult a szolgáltatási díj egy részét megtartani költségei fedezésére, amely nem haladhatja meg a teljes díj 50%-át.
Késedelmes lemondás: Amennyiben a Résztvevő a szolgáltatás kezdete után mond le, vagy a szolgáltatás már megkezdődött (pl. az első óra már megtartásra került), a Szolgáltató jogosult a teljes díjat megtartani.
A szolgáltatás lemondása elektronikus levélben történhet.
Csoportos foglalkozás esetén, amennyiben a Szolgáltató úgy ítéli meg, hogy a Résztvevők számára nem hasznos egy adott Résztvevő jelenléte – annak viselkedése, megnyilvánulásai miatt – a szolgáltatáson, úgy lehetősége van őt távozásra kérni. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni a szolgáltatási díj összegét.
Amennyiben a Résztvevő a szolgáltatást nem veszi igénybe, nem jelenik meg, az online szolgáltatáson nem vesz részt, az alkalom számára megtartottnak minősül, a befizetett pénzösszeg nem használható fel másra, és nem jár vissza, a szolgáltatás teljes díját köteles megfizetni Szolgáltató részére.
Ha a Szolgáltató a saját hibájából, vagy önhibáján kívül, akár a szolgáltatás egészével, akár egy részének teljesítésével késedelembe esik, az előre egyeztetett időpontban nem jelenik meg, nem áll rendelkezésre, a szolgáltatás az ő hibájából nem kezdhető meg, vagy elmarad, akkor köteles az elmaradást pótolni és egy új időpontban megtartani az elmaradt eseményt.
A Résztvevő és törvényes képviselője elfogadja, hogy a részvételi díj összegéről kiállított számlát kizárólag elektronikus úton kapja meg az általa megadott elektronikus levelezési címre. A Résztvevőnek (vagy törvényes képviselőjének) gondoskodnia kell arról, hogy az elektronikus úton történő számla kézbesíthető legyen és a technikai beállítások (pl. tűzfalak) ezt ne akadályozzák. Elektronikus levelezési cím változása esetén a Résztvevő köteles a Szolgáltatót elektronikus levélben értesíteni.
Adatkezelési Tájékoztatás:
Az adatkezelési tájékoztató elérhetősége: Adatkezelési tájékoztató – www.magyardiakok.hu
A Szolgáltató kizárólag a hatályos jogszabályok rendelkezéseivel összhangban, az adatkezelési és adatvédelmi rendelkezések előírásait szigorúan betartva végzi a személyes adatok kezelését, figyelembe véve a jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság, a célhoz kötöttség, adattakarékosság, pontosság, korlátozott tárolhatóság alapelveit.
A Szolgáltató megtesz minden olyan technikai és szervezési intézkedést, hogy a Résztvevők és törvényes képviselőik személyes adatait biztonságos, az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679. rendelete által előírt módon kezelje.
A személyes adatok kezelésével kapcsolatos Adatkezelési Tájékoztató szintén a Szolgáltató weboldalán és székhelyén érhető el.
VEGYES RENDELKEZÉSEK
Amennyiben kötelező erejű jogszabályi rendelkezés, vagy bírósági döntés jelen Általános Szerződési Feltételek bármely rendelkezését korlátozza vagy érvényteleníti, az nem érinti az Általános Szerződési Feltételek többi rendelkezésének érvényességét.
jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdések tekintetében a Magyar Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. tv.) és az egyéb vonatkozó jogszabályi rendelkezések irányadók.
Vonatkozó jogszabályok:
A felek között létrejött szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről;
45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól.
Jelen Általános Szerződési Feltételek 2024. február 1. napján lépnek hatályba, az ezt követően létrejött szerződések tekintetében alkalmazandók.
KELT: 2024. február 1.